(: Salam Ukhuwah & Salam Perjuangan :)

Syukran Jazilan atas kunjungan :D
Semoga apa yang tercoret di sini membawa manfaat pada semua~


more at Islamic-Testi


"Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah pada Tuhanmu dengan hati yang redha dan di redhaiNya maka masuklah kedalam golongan hamba-hambaKu, dan masuklah ke dalam syurgaKu [89:27-30]


Monday, December 27, 2010

Renungan....

السلام عليكم.

Allah Yang Maha Permudah (Al-Fattah)

Nabi Muhammad Yang Permudah .......... takkan susah sangat ajaran yg disampaikan melalui perantaraan-NYA

atau saya sendiri yg buat payah ?

elakkan dari sebar aib orang, jangan buka aib sendiri

elakkan dari melakukan mungkar terhadap yg lain, jangan plak mengeji diri sendiri.

بسم الله الرحمن الرحيم

(4:36) Sembahlah Allah & janganlah kamu mempersekutukan-Nya dgn sesuatupun. & berbuat baiklah kpd dua org ibu-bapa, karib-kerabat, anak-anak yatim, org2 miskin, tetangga yg dekat & tetangga yg jauh , & teman sejawat, ibnu sabil & hamba sahayamu. Sesungguhnya Allah tidak menyukai org2 yg sombong & membangga-banggakan diri,

(4:37) (yaitu) org2 yg kikir, & menyuruh org lain berbuat kikir, & menyembunyikan karunia Allah yg telah diberikan-Nya kpd mrk. & Kami telah menyediakan untuk org2 kafir siksa yg menghinakan.

(4:38) Dan (juga) org2 yg menafkahkan harta-harta mrk krn riya kpd manusia, & org2 yg tidak beriman kpd Allah & kpd hari kemudian. Barangsiapa yg mengambil syaitan itu menjadi temannya, maka syaitan itu adalah teman yg seburuk-buruknya.

Sabda Baginda yang bermaksud: “Bahawa siapa yang memuji dirinya sendiri atas suatu amal saleh, bererti sudah tersesat daripada mensyukurinya, dan gugurlah segala amal perbuatannya.”

Oleh itu,sama-samalah kita merenung dan sentiasalah memuji kebesaran Allah S.W.T di samping kita bakal meraikan tahun baru yg bakal menjelang....jadikanlah thn baru ini sebagai thn prbhn kpd kita semua..(chaiyo2)

walaupun nama skolah nanti SMS Tinjar ke , pa ke....tak kisahlah......Sekian...(hidup Islam &......Tinjar)

No comments:

rakan seperjuangan dakwah dan tarbiah