(: Salam Ukhuwah & Salam Perjuangan :)

Syukran Jazilan atas kunjungan :D
Semoga apa yang tercoret di sini membawa manfaat pada semua~


more at Islamic-Testi


"Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah pada Tuhanmu dengan hati yang redha dan di redhaiNya maka masuklah kedalam golongan hamba-hambaKu, dan masuklah ke dalam syurgaKu [89:27-30]


Thursday, March 17, 2011

#prayforPalestin

Tatkala sibuk mengenang warga Jepun yang sedang berada dalam kegusaran ,
Bagaimana pula dengan kesengsaraan saudara-saudara di Palestin ?




200 Penyokong HAMAS Ditangkap Pada Januari 2011


Satu laporan yang terbaru mendedahkan bahawa agensi keselamatan pihak berkuasa Palestin (PA) telah menangkap seramai 200 orang penyokong Hamas di Tebing Barat pada bulan Januari 2011, manakala sejumlah 3,000 orang lagi telah ditangkap pada tahun 2010.

Laporan itu yang dikeluarkan oleh Kementerian Perancangan Gaza pada Selasa lalu berkata PA yang dikuasai oleh pergerakan Fatah terus menahan beratus-ratus orang penyokong Hamas dan kumpulan penentang yang lain.

Daripada 3,000 tahanan bermotifkan politik itu, 1,404 orang pernah ditahan di penjara rejim Zionis sebelum ini, termasuklah 49 orang imam masjid, 23 orang professor universiti, 36 wartawan, 32 orang pegawai perbandaran tempatan, 417 pelajar universiti dan 9 orang guru.

Sementara itu, Menjelang tengah malam Rabu (23/2), pesawat tempur Zionis Israel melancarkan serangan udara ke beberapa sasaran di Semenanjung Gaza. Aksi ini berlaku beberapa jam setelah dua serangan yang mengakibatkan seorang warga Palestin syahid dan 16 lainnya cedera.

Sumber-sumber tempatan menyebutkan bahawa pesawat tempur Zionis Israel jenis F-16 melancarkan peluru berpandu ke gudang pertanian di kampung Satr di utara Khan Yunis, wilayah selatan Semenanjung Gaza, hingga musnah teruk namun tidak ada yang terkorban.

Setelah itu pasukan Zionis Israel menggempur lokasi lain di selatan kota Gaza, iaitu sebuah lokasi yang dikenal dengan "pos keamanan Au Jarad". Dalam serangan juga tidak ada yang terkorban.

sumber : Palestinkini


Wallahu 'alam.

No comments:

Engineer Di Blog Nuqaba

rakan seperjuangan dakwah dan tarbiah