(: Salam Ukhuwah & Salam Perjuangan :)

Syukran Jazilan atas kunjungan :D
Semoga apa yang tercoret di sini membawa manfaat pada semua~


more at Islamic-Testi


"Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah pada Tuhanmu dengan hati yang redha dan di redhaiNya maka masuklah kedalam golongan hamba-hambaKu, dan masuklah ke dalam syurgaKu [89:27-30]


Monday, November 29, 2010

Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

Gambar ihsan dr google^^

LEMBU : Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?


ANJING : Aku tengah tension nih . Mau jeaku gigit manusia tadi.


LEMBU : eh? kenapa ?


ANJING : aku lalu tepi dua orang manusialelaki dan perempuan yg sedangberkepit. Tetiba si lelaki terperanjatdan terus melompat dan berkata"hoi anjing , pergi jauh-jauh, najis!".


LEMBU : Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.



ANJING : Kalau aku najis sekali pon,kalau dia tersentuh aku, bolehdisamak. Yang dia sentuh dan raba-rabaawek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?


LEMBU : Betul tu . Memegang wanita ygbukan mahramnya tanpa ikatan ygsah, lebih dahsyat kenajisannya daripadamemegang ko anjing, malah tak bolehsuci sekalipun di samak.


ANJING : Wah .. ayat ko memang power la…manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU "Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada ibnu majah menyatakan bahawa: Bergomolan dengan babi (khinzir)itu adalah lebih baikberbanding dengan bersentuhan (secarasengaja) dengan wanita yang bukan mahram.."


**artilkel copy dr Semasyur Islamic Society..syukran^_^


No comments:

rakan seperjuangan dakwah dan tarbiah