(: Salam Ukhuwah & Salam Perjuangan :)

Syukran Jazilan atas kunjungan :D
Semoga apa yang tercoret di sini membawa manfaat pada semua~


more at Islamic-Testi


"Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah pada Tuhanmu dengan hati yang redha dan di redhaiNya maka masuklah kedalam golongan hamba-hambaKu, dan masuklah ke dalam syurgaKu [89:27-30]


Friday, May 7, 2010

ADIK,..jom!!




buat adik2 dan sahabat....

Allah lah yg mmberi hidayah pd kita..tersangatlah rugi apabila seseorang itu terpilih untuk diberi hidayah oleh Allah,dan dia sekadar pergi tanpa menghiraukan hidayah yg dikurniakan pdnya..

“Jika kamu tidak pergi beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah membela agamaNya), Allah akan menyeksa kamu dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya dan Dia akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain dan kamu tidak akan dapat mendatangkan bahaya sedikitpun kepadaNya dan Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.” (9:39)

Allah dah bagitau kita awal2 dik,

kalau kita jual mahal & taknak membela agama Dia,

Dia bukan sahaja akan mengazab kita dengan azab yang tak terbayang sakitnya,

malah dia akan gantikan kita dengan orang lain.

Dan Dia sedikitpun tidak rugi dengan ‘pelarian’ kita.

Sebaliknya, kita yang rugi….

Dan di akhir ayat itu Allah ingatkan kita yang dia Maha Kuasa terhadap tiap-tiap sesuatu.

Dia Maha Kuasa terhadap diri adik, terhadap kecintaan adik, dan segala apa yang ada pada adik…

Takde apa yang ada pada diri kita ni kan dik,

kalo Allah dah tak suka kita….

Adik…,

bila hidayah datang menyapa,..

ia perlu dijaga, dibaja dan disiram agar menjadi akar kuat yang boleh menyokong ‘pembesaran’ kita..

jangan buat endah tak endah..

jangan buat seperti tiada apa-apa yang berlaku,..

takut-takut Allah dah tak pilih kita untuk kali kedua…

takut-takut kita mencabar kemurkaan Allah…

Adik………..,

nak mandi ke taknak nih?..

apapun akak ade je kt sini…

kalau adik nak akak terjun sekali and tarik adik pon akak tak kisah…

akak rela…

sebab akak sayang sangat kat adik..

sayang yang taktau dah nak cakap camne… (T_T)

Adik,…..

tiada orang yang sempurna…

semua orang ada kisah silam kelam masing-masing…


tapi bukan itu yang Allah tengok…

Allah nak tengok sama ada kita berusaha untuk membersihkan sisa-sisa lumpur tu,..

atau kita terus selesa berendam dalam kedinginan dan ‘kewangian’ lumpur tu..

Adik,..

jom mandi?

jom keluar dari kekotoran..
jom keluar dari belenggu jahiliah..
jom kita bersihkan diri..sucikan diri
jom kecapi kebahagiaan dgn cintaNya.^_^

-salam mujahadah-

2 comments:

Suhana said...

Assalamu'alaikum..

Entri ni dibaca macam biasa-biasa aja bagi orang lain..

Namun tidak bagi saya..Saya dapat rasa entri ini lahir dari hati orang yang mengarangnya..

Subhanallah. Moga kita sentiasa ingin memperbaiki diri. InshaAllah.

لئيبة said...

harap entri yg lahir dr hati si pengarang ni bleh memberi kesan pd org lain jugak...

rakan seperjuangan dakwah dan tarbiah