(: Salam Ukhuwah & Salam Perjuangan :)

Syukran Jazilan atas kunjungan :D
Semoga apa yang tercoret di sini membawa manfaat pada semua~


more at Islamic-Testi


"Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah pada Tuhanmu dengan hati yang redha dan di redhaiNya maka masuklah kedalam golongan hamba-hambaKu, dan masuklah ke dalam syurgaKu [89:27-30]


Sunday, October 18, 2009

Panduan agar kita tidak terus sesat...



kita pelajar, kita pemimpin dunia..kita mesti patuh pada undang2 sekolah yang dah di tetapkan..kita mesti patuh pada undang2 negara..dan sedarlah..kita cuma penumpang, penumpang kepada bumi Allah, penumpang pada kasih Allah, penumpang pada nikmat Allah.

Jika tiada apa2 petunjuk arah di jalan,kita pasti tersesat,tersesat dari sampai ke destinasi.Destinasi kita yang sebenar-benarnya ialah untuk mencapai redha dan kasih Allah SWT...untuk merasa nikmat syurga Allah..untuk sampai ke destinasi, pelbagai peraturan dan undang-undang yang kita harus patuhi..kita perlu memandu dengan cermat untuk kesejahteraan dan keselamatan diri dan orang lain..kalau tersilap langkah binasa la jawabnya..

ada yang kata.."hidayah dah datang lagi..."kalau tunggu tp tiada usaha untuk cari..bila-bila pun tak kan datang..kalau memandu tapi x pandai cari & baca 'signboard'...smpai bila pun takkan sampai..

No comments:

Engineer Di Blog Nuqaba

rakan seperjuangan dakwah dan tarbiah